Wsparcie na wymianę kotłów i pieców

Wsparcie na wymianę kotłów i pieców

Gmina Borne Sulinowo ogłasza nabór wniosków o przyznanie grantu na wymianę kotłów i pieców w lokalach mieszkalnych lub budynkach jednorodzinnych, niesłużących prowadzeniu działalności gospodarczej, zlokalizowanych na terenie gminy Borne Sulinowo.

Granty udzielone zostaną w ramach projektu „Poprawa jakości powietrza na terenie gminy Borne Sulinowo” realizowanego w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 – działanie 2.14 Poprawa jakości powietrza – Zachodniopomorski Program Antysmogowy.

Wysokość grantu: 7.500 zł

Ilość grantów: 7 szt.

Zakres inwestycji: zmiana systemu ogrzewania opartego o spalanie paliw kopalnych na mniej emisyjne (wg hierarchii rozpatrywania opcji).

Uprawnieni: osoby fizyczne legitymujące się tytułem prawnym do oddanej do użytkowania nieruchomości, zlokalizowanej na terenie gminy Borne Sulinowo.
(Uwaga: w nieruchomości nie może być zarejestrowana i/lub prowadzona działalność gospodarcza).

O kwalifikacji do programu przesądzi świadectwo charakterystyki energetycznej.

Przeprowadzenie wymiany źródła ciepła będzie możliwe wyłącznie kiedy budynek będzie spełniał minimalne wymogi w zakresie efektywności energetycznej EPH+W nie więcej niż 150 kWh/m2 na rok.

Procedura ubiegania się o dofinansowanie:

1. W celu ubiegania się o grant należy uzupełnić i złożyć druk Zgłoszenia (do pobrania poniżej lub w BOI Urzędu Miejskiego w Bornem Sulinowie).
2. Przed złożeniem Zgłoszenia należy zapoznać się z Regulaminem udzielania wsparcia i załącznikami do regulaminu (poniżej).
3. Do Zgłoszenia należy załączyć świadectwo charakterystyki energetycznej nieruchomości objętej zgłoszeniem. W przypadku gdy Zgłaszający nie posiada świadectwa charakterystyki energetycznej, Gmina Borne Sulinowo zleci jego wykonanie na swój koszt.
4. Weryfikacji zgłoszeń dokona Zespół ds. realizacji projektu powołany Zarządzeniem Burmistrza nr 18/2022 z dn. 25 lutego 2022 r.
5. W przypadku braków formalnych w Zgłoszeniu, Zgłaszający zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
6. Po uzupełnieniu Zgłoszenia i zakwalifikowaniu do programu, Zgłaszający zostanie powiadomiony o terminie podpisania Umowy o powierzenie grantu.
7. Realizacja zadania może nastąpić dopiero po podpisaniu Umowy.
8. Przyjęcie Zgłoszenia wymagającego poprawy, uzupełnienia lub konieczności sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej nieruchomości nie wstrzymuje oceny pozostałych zgłoszeń.
9. Pierwszeństwo mają poprawne i kompletne zgłoszenia.
10. Grant zostanie wypłacony po zakończeniu i rozliczeniu zadania (refundacja).
11. Trwałość dofinansowanego zadania musi być utrzymana przez co najmniej 5 lat od daty płatności końcowej zrealizowanej przez Województwo Zachodniopomorskie na rzecz gminy Borne Sulinowo.

Zgłoszenia o przyznanie grantu należy składać w BOI Urzędu Miejskiego w Bornem Sulinowie w terminie od 21 marca 2022 r. do 31 maja 2022 r.

Decyduje kolejność poprawnie wypełnionych i kompletnych zgłoszeń.

Informacje na temat dofinansowania, po zapoznaniu się z Regulaminem udzielania wsparcia i załącznikami do regulaminu, można uzyskać pod nr tel. 94 37 34 164.

Regulamin udzielania wsparcia, Zgłoszenie, Rozliczenie umowy oraz wzór Umowy o powierzenie grantu stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia.

Projekt „Poprawa jakości powietrza na terenie gminy Borne Sulinowo” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 – działania 2.14 Poprawa jakości powietrza – Zachodniopomorski Program Antysmogowy.

Całkowita wartość projektu: 62.790,00 PLN
Dofinansowanie z RPO WZ 2014-2020: 62.790,00 PLN

Załączniki na stronie BIP http://www.bip.bornesulinowo.pl/index.php?id=284405

 

Print Friendly, PDF & Email